söndag 30 januari 2011

Julen 2010 - Album med Teresa Collins papper...












Igår höll jag albumkurs hos Pia - Atelje Lektyg Hantverk. TACK!! alla tjejer som var där. Som vanligt hade vi en trevlig dag. Hoppas att jag får möjlighet att se era album när de är färdiga.

Det här albumet bygger på nästan alla papper ur Teresa Collins kollektion Noel, samt svart covers (filefolder) i 7x13 format. Från början hade jag så svårt att komma igång, har inte jobbat så mycket med stora album. Men det slutade med att jag blev jätte nöjd och jag har haft riktigt roligt när jag gjorde detta album.

Jag inspireras mycket av Teresa Collins, Jamie Harper och Heidi Swapp när det gäller album, men också av andra ute på internet. T ex har jag sett att flera använder svarta gummisnoddar och Tim Holtz fasternes som en slags "stängfunktion"....supercoolt, samt att ha fickor och tags i olika storlekar och placeringar. Jag kan verkligen rekommendera att kolla in de filmer som finns på youtube. Många runt om i världen gör så häftiga album i olika storlekar, med olika tekniker och med olika papper och dekorationer.

Nu håller jag på med ytterligare ett minialbum, som ska finnas med på scrapmaran i februari. Du har väl inte missat att Atelje Lektyg och Hantverk anordnar en scrapmara i Steninge!? Kolla in http://www.lektygochhantverk.se/

Ha en fortsatt skön söndag!

Scrapkram

//Jenny

1 kommentar:

  1. Tack själv för en superinspirerande kurs.. igen.. ;) Bara fixa nya foton nu, så ska jag göra klart albumet!

    SvaraRadera