söndag 5 februari 2012

"Smash It... T.C. Designs"
















Jag har blivit så inspirerad av Dina Wakley, hon är en otroligt häftig och inspirerande Mix Media Artists. Många av detaljerna har jag hämtat från henne, som t ex sidan med siluetten, sydda tags, hjärtan... Sen har jag använt Teresa Collins mönstrade papper, tags, kuvert m.m. Teresa Collins är en stor favorit hos mig - I love Teresa Collins Designs!!! - och har varit det sedan 2009 när jag lyckades hitta henne på Internet. Jag har samlat en hel del material från hennes olika serier och jag har inte kastat spillet - Nu har jag fått användning av det. :0)

Det här albumet är en blandning av en "Smash Book" från K&Company och en Art Journaling book, så som jag tolkar det. ,0) Omslaget är av två papperspåsar och innersidorna är, som sagt, från T.C. Designs. Jag har även varit generös med Tim Holtz tissuetape, en riktig höjdare och något som jag inte hade klarat mig utan. Går en sida sönder eller jag misslyckas kan jag alltid dölja och snygga till med tissuetape.

Syftet med boken är att fortsätta att fylla den, bara "smasha" in papper som jag klipper, syr och målar på. Försöka att inte planera och tänka så mycket. Jag har som mål att bli "friare" i mitt skapande. Jag kan sitta länge och vända och vrida på papper, ta fram och lägga tillbaka. Det är som jag inte vågar använda material, rädd för att förstöra. Så tokigt! Den traditionella "Smash Book-en" är en sån bok för mig, likaså en art/skissbok. Där måste jag inte arbeta i boken kronologiskt (om man inte vill). Det gillar jag.

Nu måste jag träna mig på att måla ansikten - jag ska klara av att göra det på frihand.

Ha en härlig söndag!

Scrapkram

//Jenny

6 kommentarer: