torsdag 11 oktober 2012

More creativity... "Girlie Glam Faces"

Två nya målningar...inspirerad av Traci Bautista. Båda är målade på akvarellpapper. Jag har använt Sakuras vattenfärger (oslagbara...älskar dem!), vit penna från Uni Posca, ProMarker, Sakuras Gelly Roll, Gelly Roll Star (glittriga), vattenlösliga pennor (både från Derwent och från Staedler).

Jag grundar inte med gesso utan jag började med att skissa med en svart vattenlöslig penna. Sen har jag byggt på lager på lager. Så roligt.   :0)


En canvastavla i storlek 50x70 cm. Här har jag börjat med att måla runda cirklar i cerise, turquise, rosa och vitt. Lät dessa torka och målade sedan tulpanerna. Har sedan låtit denna tavla stå, för jag var inte nöjd med från början. Målat över allt igen med vit akryl och sedan lite här och där fyllt i allt igen. Har även sporadiskt strukit ut svart, flytande Inc.


Till helgen är det hantverkshelg här i Åled, då ställer olika hantverkare ut sina alster och jag ska vara med! :0) Det kommer att vara i Hemvärnsgården som ligger efter affären mot Sennan. Det är både lördag 10-15 och söndag 13-16. Kanske ses vi där?

Ha en fortsatt härlig dag i det underbara höstvädret. 
Scrapkram
//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar