torsdag 7 mars 2013

SommarAlbum2013 - Teresa Collins Designs + MixedMedia

 Hej på er igen!
Ett efterlängtat paket dök upp i postlådan från BluemoonScrapbooking. Massor av härliga papper och dekorationer från Teresa Collins Designs. Jag har haft Teresa Collins Designs som favorit under många år och har därför mängder med papper, dekorationer, overlays, DieCuts m.m. i massor.
Det här albumet är skapat av främst från hennes senaste kollektioner men även från tidigare. Här finns både band, tyll, chipboards bling m.m. från hennes kollektioner. I love it!
Basen är en från bokförlaget Adlibris som är hur kul som helst. Jag har en kollega på jobbet som brukar ge mig kartonger. :) Den kan öppnas och vecklas ut på alla håll och kanter, så den började jag att måla med både gesso, akryl och Derwent Inktense.

Framsida
Baksida
 Framsida igen...
Teresa Collins Designs är generös när det gäller journalings. De ligger på helark, där jag valde att låta tre på rad sitta ihop, jag har sedan vikt dessa och limmat fast en del... dragspelsfunktion...
 Vidare från albumet...


 Lots of...lots of... washitejp... my fav... love, love, love.
Den här delen i albumet är inspirerat av Heidi Swapp... Det är så roligt att ha flera olika lager...massor av spännande små vik och album att öppna... jag fullkomligt äääääääääälskar det här!

Ja, det finns massor av plats att sätta foton, minnen och att dokumentera sommarens äventyr.

Ledsen att bilderna inte har bra skärpa... Jag vet inte vad som gick fel när jag fotade igår. Jag har fått med skuggor och lite olika gula och grå toner emellanåt. :) Men pappernas härliga färger och mönster består.
Hoppas att jag ger dig inspiration att skapa ditt eget sommarprojekt. Jag kommer definitivt att skapa fler.
Ha en bra dag!
Scraprkam
//Jenny

2 kommentarer:

  1. Beautiful book! I really enjoy your work. I just bought this collection but yet have to make something with it. Lovely!

    SvaraRadera
  2. Ohhh thank you so much! I love TC Designs and I love this album. Hugs Jenny

    SvaraRadera