onsdag 2 juli 2014

Day 2. 31 days of printmaking unleashed with Traci Bautista

Hej på er alla härliga kreativa. Idag är den andra utmaningen med Traci, Monoprint. Jag testade mina gränser och upptäckte ett nytt sätt att trycka på, kul. Första bilden är första trycket. Underbara färger, har verkligen hittat bra och billig akryl, Martha Stewart. Värt att prova. Finns hos Porslinsblomman Scrapweb, Halmstad.

 Tryck 1.
 Tryck 2.
 Tryck 3...
 Tryck 4...
Tyvärr saknas två av mina tryck p g a dåliga bilder. Det jag gjorde var att använda smörpapper och trycka vit färg, i två omgångar, för att skapa nya mönster och tona ner de andra färgerna. Sen sprayade jag med vit ackrylspray (Gold Acrylic, finns att köpa billigt hos Skapamera) och använde en egengjord mask av papper, det är de vita trianglarna. Avslutningsvis lite doodling. 

Lycka till med din monoprint!
Besök gärna Traci Bautistas blogg för mer information. :)
Lots of Love
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar