tisdag 1 juli 2014

31 days of printmaking unleashed with Traci Bautista

Från och med idag har Traci Bautista en rolig utmaning, som hon presenterar i sin blogg. Under 31 dagar, juli månad, kan man vara med och skapa, inspireras utifrån hennes nya bok, som nyligen har släppts, Printmaking Unleashed.

Utmaning 1. Det är att hitta något hemma, som du kan trycka med på din mixed media art. Jag kom över några kakelplattor, som jag använde.


Jag började med att kladda, "Scribble" på Watercolor paper. Jag använde Derwent Inktense, Deep Indigo och Teel Green.
Sen sprutade jag vatten med en vattenflaska, inga mängder. Därefter smetade jag ut färgen med fingret.

Se till att det är torrt innan du stämplar, lite här och var. Jag använde Traci Bautistas stämpel. Färg: Staz On och Andirondack, Stream.

Med ett kontokort drog jag ut färgen, dock inte över hela utan lät den första bakgrunden synas här och där. Jag har använt Martha Stewart Craft Paint (Granny Smith samt Gesso)

 Här har jag tryckt med kakelplattan. Färg, Martha Stewart, Party Streamer.

Jag avslutade med att stämpla svart runt ringarna. Färg, svart ink. Jag har fyllt i rosa i några av rutorna och ritat med svart penna runtom. Jag har även droppat lite färg här och där.
Om du vill vara med och vill veta mer, besök Traci Bautista´s blogg för mer info. :0)

Lycka till!
Lots of Love
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar