söndag 24 juli 2011

Coffe time...

Den här veckan har jag inspirerats av en polsk tjej som heter Anna. Första gången jag stötte på hennes, helt underbart coola alster, var i tidningen Scrapbooking m.m. (nr 5 2010) och då liftade jag av en av hennes Steampunk LO:s. Är du intresserad och vill se mer av hennes verk kolla in hennes blogg: http://tworzysko.blogspot.com/.

I botten har jag en svart cardsstock. Sen skar jag bort ca: 1 cm av kanterna runtom på en vit cardstock. Jag började med att färga med Tattered Angels Glimmer Mist (Sugar Maple och Patina) samt färgade och "klabbade" in vit acrylfärg lite här och där. Därefter klippte, färgade och chalkade jag mönstrade papper från Teresa Collins häftiga kollektion Notations. Pappret med "Bingo" kommer från 7 Gypsies, Lille. Därefter satte jag dit mönstrade papper och foto och fortsatte att bygga upp min LO med mer färg, sandpappra lite här och var och sätta dit blommor från Prima, vilka jag också har färgat in med samma Glimmer Mist. Det blev också en "splash" med Tim Holtz Distress Stain (Vintage photo). Det finns ett sött litet charms hjärta som hänger på en lite kraftigare naturfärgad tråd. Jag har dekorerat vidare med Tim Holtz filmstrip, vita pearls, naturfärgad spets från Prima och Eyletts.

Hoppas att jag ger er lite inspiration såhär en söndagsförmiddag och givetvis finns materialet att köpa i butiken Atelje Lektyg och Hantverk: http://www.lektygochhantverk.se/

Ha det så bra!

Scrapkram

//Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar